2012. november 4., vasárnap

Jön a tél....:)

Azon kevés egyike ami miatt örülök a télnek, h szebbnél szebb kendőkkel, téli kiegészítőkkel tudjuk öltöztetni magunkat. Maga a kötés, horgolás is egy olyan tevékenység, amit jobban el tudunk képzelni egy kandalló mellett, meleg teával az asztalunkon, kinn esik a hó. A nagy karosszék körül lusta macska nyújtózik, majd újra helyet keres magának a gombolyagok között, a gyerekek a tűz előtt lapozgatják az óriási mesekönyvet, férj az esti vacsorát készíti....aztán a valóság?! Hát, az egy kicsit más :)
Nincs kandallónk...macskánk sem, férj nincs is itthon most :D Gyerekek a számítógépezésemen kívül még vmit nem tudnak tolerálni, és az a kézimunkázás :D Szóval csak lopom a perceket, h alkothassak vmit:) A teám kihül, m nincs időm beleinni :)
Na, de azért mégiscsak sikerül ám vmit készíteni, panaszra nincs okom.
Orsi megkeresett, h szeretne pár dolgot télre. Rövid póló, egy kis körsállal, és kézmelegítővel. Bucillából, íme pár fotó:



 Az egyik kedvenc fonalam az 1001fonal.huról a manos silk blend. Több színben sikerült már a kosaramba rakni, most két színt mutatok meg belőle:




Barkafonal, gerlepárból egy maia kendő készült:
Tapintása nagyon kellemes, meleg hatású, pedig bambuszból van.





13 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a körsálak,esetleg leírás?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Melyikre gondolsz pontosan?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépségesek!!! A maia kendőd pedig nagyon wow!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Brigi a 2.gondoltam,persze ha nem nagy kérés,annyira szép...

    VálaszTörlés
  5. Az nagyon egyszerű (mindegyik nagyon egyszerű), a barkafonal horgolósulijából van a csipke kesztyű:
    http://www.barkafonal.hu/shop/blog/horgolosuli-lecke22/

    Én innen tanultam meg horgolni! A mai napig sok infóval szolgál!

    VálaszTörlés
  6. Brigi a 2. körsálat is ott találom,mert engem az érdekelne:)

    VálaszTörlés
  7. Jaj, bocsánat, elveszek az éterben (ez nem az én napom :D), máshol érdeklődtek a kesztyű iránt...
    Szóval a második körsál mintája is a barkleckében találod.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek a munkáid!
    Én most vásároltam meg a Maia kendő leírását, de mivel angolul van és még nem vagyok profi horgoló, nem megy ránézésre, nem teljesen értem, hogy is kell csinálni.
    Találtam egy rajzot is hozzá, de attól csak még jobban összezavarodtam.
    Tudsz esetleg nekem segíteni?

    VálaszTörlés
  9. Szia Brigi!!
    Természetesen, nagyon szívesen segítek. A rajzos változat az nem egyezik meg a leírással, tehát azt együtt ne csináld.
    Kicsit bonyolultnak néz ki, de nem az.
    Elakadtál, szólj, és segítek fordítani.

    VálaszTörlés
  10. Szia!
    És most akkor melyik verzió a jobb? A leírásos ugye? Mert a rajzos, mintha nem is teljesen az lenne. Lényeg, a rajzot el is tettem.
    Töredelmesen bevallom, olyan szinten elakadtam, hogy barátnőm, aki angol felsőfokúval rendelkezik, ő sem tudott segíteni. Próbáltam neki magyarázni, hogy van láncszem, meg melyik a rövidpálca, melyik az egyráhajtásos pálca, de mivel nem ért a horgoláshoz, ezért már a Ch4lp, Dbl-end-ch4lp és hasonló leírásainál elakadtunk. Ja és szegénykém a loop és hook kifejezéseknél már teljesen kiakadt. :)

    VálaszTörlés
  11. Elküldöm az emailcímem: hbdzs28kukacgmailpontcom. Erre írd meg a kifejezéseket, és lefordítom neked.
    Az a baj, h ez "szaknyelv" és egy civil nem feltétlen fogja érteni. De amint megvannak a kulcsszavak, átláthatóvá válik az egész.
    A rajz egy picit más. Gondolom az úgy készült, h lenézték magáról a kész műről, de nem mindenhol stimmel az a szemszám ami a leírásban van, tehát nem a minta alapján készült a rajz.

    VálaszTörlés