2011. július 18., hétfő

Luca ruhája és annak menete

Berakom ide, h hogyan is csináltam Luca ruháját, és milyen lett a végeredmény :)
A leírásom egy kezdő kicsit "fura", nem precíz leírása lesz-elnézést :D
Szóval, így kezdődött:

1. lemértem a kislányom mellbőségét. nekem centivel nem jött be, így ezt csináltam: csináltam sok-sok láncszemet, és mindig a melléhez mértem, h elég lesz-e. ha körbeérte, befejeztem. 1 láncszem rájött magasításnak, és kispálcákat kezdtem horgolni. Mikor már csináltam 3-4sort, láttam, h hol kell összekapcsolni a két véget, és egybehorgoltam a kettőt (kört csináltam belőle.) Ezt azért ilyenkor, m kezdő lévén, mikor a sok láncszemet akartam összekapcsolni, mindig megcsavarodott, és le kellett bontanom, így meg h már volt "teste" láttam, h hova kell az utolsó láncszemet az elsőhöz rakni.
Csináltam egy sort 1rhp-val, 2rhp-val is, ez ízlés dolga, h milyen minta legyen.

2. Mikor elértem a kívánt mellrész hosszúságát, csináltam kp-ból egy szaporított részt. Nem számoltam mennyi kp-val csináltam többet, úgy érzésből többet raktam. Minél többet csinálsz, annál fodrosabb lesz az alsószoknya része.
3. én itt hibáztam, h 3sorban is szaporítottam lassanként, és nem 1 sorban sokat. Sztm sokkal szebb lett volna a ruha.

4.Kiválasztottam egy nagyon csipkés mintát egy füzetből, (megtanultam a német jeleket értelmezni, ehhez kértem Henna barátnőm segítségét :D) és ez lett az alsó szoknya. Ezt a kívánt hosszúságig csináltam.

Jelmagyarázat:
Pont: láncszem
Vonal áthúzva: egyráhajtásos pálca
Pici téglalap: kispálca
() : NOPP

5.Felpróbáltattam a lányommal a ruhát, és megnéztem milyen pántokat csináljak hozzá. Itt sokféle között választhatsz, én a sima két pántos megoldást csináltam. 4lsz-et csináltam és azt horgoltam a kívánt hosszúságig, majd odavarrtam a ruhához.

6. Más színből csináltam pillangókat és virágokat amivel még díszítettem.
Kb ennyi.
Bocs, ha szájbarágós volt, de nem igazán tudom h kéne célirányosan elmondani :D

Megpróbáltam lefotózni Lucát, de nem vette komolyan a modellkedést, és szó szerint ökörködött :D

7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szépséges lett, Brigi! Lánykáddal együtt. :-)
    Nekem is van egy Lucám, szívesen elkészíteném neki, de nem találtam a jelek értelmezését, csak a német-magyar rövidítések fordítását.
    Nagy kérés lenne, hogy leírd a csipkés mintát? :nagyon kedvesen néző szmájli:

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük a dícséretet, és kibővítettem a bejegyzést jelmagyarázattal. Ha nem tudsz rajzot olvasni, akkor leírom szívesen szöveggel is :) De nem számíts szakleírásra-béna vagyok :D

    Ezennel kikiáltom a ruhát Luca-ruhának, éljenek a Lucák! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!!!
    No, már ott megdőlt a horgolós tudományom, hogy "csomó 2 egyráhajtásos pálcából". A többi elméletileg világos, de majd a gyakorlatban fog kiderülni. :-)
    Luca-ruha! Igeeeen! :-)

    VálaszTörlés
  4. Na, nekem is anno elég bonyolult volt ezt megtalálni, m nem tudtam a magyar megfelelőjét. Eőször angolul kerestem, aztán azt kerestem magyarul, és egyszercsak megleltem. A linket beraktam a magyarázathoz.
    ÉS(!) lehet, h ez nem is a csomó magyarul, m van külön Nopp is...nem egyszerű a kezdő horgolók élete :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon csinos a szoknyácska és a lánykád is gyönyörű...Én nem tudok rajzról olvasni ,nagyon kezdő vagyok/szájba rágósan megértem a dolgokat/:)
    Nagy kérés lenne ha leírnád a csipét hogy kell készíteni:)

    VálaszTörlés
  6. Húú, Zsanka, megírtam, ahogy tudtam...erre elveszett az egész :( mindjárt sírva fakadok. Amúgy sem vagyok egy nagy tálentum h rajz alapján leírást csináljak, m nincs meg hozzá a szakirodalmi fogalmazásom. Mennyivel egyszerűbb szóban elmagyarázni.... :(
    Ma már nem állok neki mégegyszer, de megcsinálom, jó? Csak ma már nem tudom.

    VálaszTörlés
  7. Ó szegénykém!:(Előre is köszönöm a fáradalmakat és hogy ilyen segítőkész vagy!Köszönöm!

    VálaszTörlés